FANDOM

Shaggy, właśc. Orville Richard Burrell (ur. 22 października 1968 w Kingston) — jamajski wokalista reggae, dancehall i rap.

Życiorys

W dzieciństwie wraz z rodziną wyemigrował do Stanów Zjednoczonych i zamieszkał w Nowym Jorku. W 1988 roku zaciągnął się do piechoty morskiej, służbę wojskową odbywał podczas pierwszej wojny w Zatoce Perskiej. Po powrocie z Iraku zdecydował się na rozpoczęcie kariery muzycznej. Debiutował w 1993 roku aranżacją utworu zespołu ska Folkes Brothers – „Oh Carolina”. Przybrał pseudonim artystyczny na cześć bohatera kreskówki Scooby Doo – Kudłatego (ang. Shaggy). W następnych latach zanotował sporo sukcesów (m.in. przeboje „Boombastic” i „It Wasn't Me”). W 2005 roku nagrał album studyjny Clothes Drop. Natomiast w 2007 roku wziął udział w dyskusyjnym programie stacji MTV – The Naked Truth About Boys And Girls. W 2008 roku ułożył specjalnie piosenki na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2008 – „Like a Superstar” i „Feel the Rush”.

Shaggy podejmuje także działalność charytatywną. 3 stycznia 2009 roku zorganizował koncert charytatywny w Kingston z którego dochód wspomoże jeden ze szpitali dziecięcych na Jamajce. W trakcie koncertu wykonał utwór „Save a Life” który powstał na tę okazję a w jego nagraniu wzięli udział tacy artyści jak: Chris Martin, Sean Paul, Elephant Man, Gramps Morgan, Tessane Chin, Luciano, D Major, DLYNX, Freddy McGregor, Marcia Griffiths, Etana i Daville.

Dyskografia

  • Pure Pleasure – 1993
  • Original Doberman – 1994
  • Boombastic – 1995
  • Midnite Lover – 1997
  • Hot Shot – 2000
  • Lucky Day – 2002
  • Clothes Drop – 2005
  • Intoxication – 2007
  • Best of Shaggy: The Boombastic Collection – 2008
  • Summer in Kingston – 2011
  • Rise – 2012
  • Out of Many, One Music – 2013

Oryginalne wykonanie

Edycja druga

Shaggy - Boombastic03:55

Shaggy - Boombastic

Edycja piąta

Shaggy - Hey Sexy Lady ft03:34

Shaggy - Hey Sexy Lady ft. Brian & Tony Gold

Edycja ósma

Zobacz też