FANDOM

Katarzyna Moś występująca głównie jako Kasia Moś (ur. 3 marca 1987 w Rudzie Śląskiej) – polska piosenkarka, finalistka trzeciej polskiej edycji programu Must Be the Music. Tylko muzyka. Reprezentantka Polski w 62. Konkursie Piosenki Eurowizji w 2017 roku.

Biografia

Katarzyna Moś pochodzi z muzykalnej rodziny. Jest córką Marka Mosia, dyrygenta Orkiestry Aukso, i Joanny Moś, która przez lata grała na altówce. Ma o dwa lata starszego brata Mateusza, który również zajmuje się muzyką i gra w Orkiestrze Aukso. Ukończyła szkołę muzyczną im. Fryderyka Chopina w Bytomiu w klasie wiolonczeli i fortepianu. Jest także absolwentką Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie wokalu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

Początki i współpraca z Robertem Jansonem W wieku piętnastu lat zaczęła uczęszczać na zajęcia wokalne do Elżbiety Chlebek, u boku której stawiała pierwsze kroki w profesjonalnej karierze wokalnej. Na początku swojej kariery muzycznej Moś współpracowała z takimi zespołami muzycznymi, jak m.in. Stetsons i Big Bandem Lotharsi, a także z grupą The Fire, w skład której wchodzili wykładowcy i studenci Wydziału Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach. W 2002 Moś nagrała swoje pierwsze demo, które przesłuchał m.in. Robert Janson, założyciel zespołu Varius Manx. W 2005 muzyk napisał dla niej piosenkę „I Wanna Know”, z którą piosenkarka zakwalifikowała się do udziału w polskich eliminacjach eurowizyjnych. 28 stycznia 2006 wystąpiła w finale selekcji i zajęła w nich dziesiąte miejsce na piętnastu uczestników. 2008–2011: Wyjazd do Las Vegas W latach 2008–2009 wcielała się w postać Judasza w spektaklu Pasja wg św. Marka Pawła Mykietyna wystawianym m.in. podczas Wratislavia Cantans, Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie oraz na Warszawskiej Jesieni. W 2011 Moś wyjechała rekreacyjnie do Las Vegas, gdzie po występie na karaoke (z utworem „How Come U Don’t Call Me Anymore?” Alicii Keys) w jednym z lokalnych klubów poznała tancerkę z zespołu Mata Gosa. Po powrocie do Polski nagrała dla niej kilka piosenek demo, a po trzech tygodniach powróciła do Las Vegas, by wziąć udział w przesłuchaniach organizowanych przez Robin Antin, założycielkę girlsbandu The Pussycat Dolls. Po tygodniu zagrała koncert m.in. w klubie Viper Room, należącym do aktora Johnny’ego Deppa. Podczas półrocznego kontraktu współpracowała m.in. z Kelly Osbourne, Mýą i Carmen Electrą, a także z amerykańską aktorką Evą Longorią, na zaproszenie której zaśpiewała podczas aukcji charytatywnej wspieranej przez nią fundacji. 2012–2013: Must Be the Music. Tylko muzyka W 2012 wzięła udział w przesłuchaniach do trzeciej edycji programu Must Be the Music. Tylko muzyka. Podczas rundy eliminacyjnej zaśpiewała piosenkę „(You Make Me Feel Like) A Natural Woman” z repertuaru Arethy Franklin i zakwalifikowała się do półfinału. W kwietniu wystąpiła w pierwszym półfinale programu, w którym zaprezentowała swoją wersję utworu „Czerwony jak cegła” zespołu Dżem i awansowała do finału, w którym zajęła ostatecznie trzecie miejsce. W trakcie udziału w programie nagrała piosenkę „Uwierz” umieszczoną na debiutanckiej płycie zespołu Tax Free zatytułowanej Na ostatnim piętrze nieba. Utwór został stworzony przez artystów na potrzeby akcji przeciwko bezmyślnemu kupowaniu psów. We wrześniu wcieliła się w postać Kordelii podczas prapremiery musicalu Król Lear Pawła Mykietyna. 2014–2016: Inspination Od 2014 roku występuje w kampaniach reklamowych Towarzystwa Ubezpieczeń Link4. W październiku 2015 ukazała się jej debiutancka płyta studyjna zatytułowana Inspination. Na albumie znalazł się m.in. singel „Addiction”, z którym zakwalifikowała się do finału krajowych eliminacji do 61. Konkursu Piosenki Eurowizji. 5 marca wystąpiła jako piąta w koncercie finałowym i zajęła 6. miejsce, zdobywając 3,39% głosów. W tym samym roku pojawiła się na okładce październikowego wydania magazynu dla mężczyzn „Playboy”. Od 2017: Konkurs Piosenki Eurowizji i drugi album W lutym 2017 roku wydała singel „Flashlight”, który zapowiada jej drugi album studyjny. Z utworem zakwalifikowała się do polskich preselekcji do Konkursu Piosenki Eurowizji 2017. 18 lutego 2017 roku wystąpiła jako szósta w kolejności w finale krajowych eliminacji, które ostatecznie wygrała po zdobyciu 19 punktów (10 pktów od jurorów i 9 pktów od telewidzów), zostając tym samym reprezentantką Polski w 62. Konkursie Piosenki Eurowizji organizowanym w Kijowie. 25 lutego wystąpiła gościnnie podczas finału ukraińskich selekcji eurowizyjnych. Miesiąc po finale eliminacji eurowizyjnych wyruszyła w trasę promocyjną po Europie, obejmującą występy w: Rydze, Londynie, Tel-Awiwie, Amsterdamie i Madrycie. 9 maja wystąpiła jako jedenasta w kolejności startowej w pierwszym półfinale Konkursu Piosenki Eurowizji i z dziewiątego miejsca awansowała do finału, który odbył się 13 maja. Zajęła w nim dwudzieste drugie miejsce po zdobyciu 64 punktów. Pod koniec maja wystąpiła gościnnie w programie Misja Pies w TVN. 1 czerwca zagrała koncert w warszawskim klubie „Progresja”, podczas którego m.in. zaprezentowała premierowo utwory ze swojej drugiej płyty studyjnej. Premiera albumu zapowiedziana jest na listopad tegoż roku, znajdzie się na nim m.in. piosenka „Body”, która została zapowiedziana na koncercie w Progresji jako nowy singiel artystki.

Życie prywatne

Jest zaręczona z Maciejem Malinowskim.

W programie

Odcinek pierwszy

Występ Katarzyny Moś w pierwszym odcinku
Występ Występujący jako Piosenka Punktacja Łącznie Miejsce
Paweł Królikowski Katarzyna Skrzynecka Bartłomiej Kasprzykowski Małgorzata Walewska Bonus (Uczestnicy)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki