FANDOM

Igor Herbut (ur. 17 grudnia 1990 w Przemkowie) – polski piosenkarz, autor tekstów i kompozytor, pochodzenia łemkowskiego. Założyciel i wokalista zespołu LemON.

Edukacja

Uczęszczał do Szkoły Podstawowej nr 1 w Przemkowie. Późniejszą edukację kontynuował w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 4 im. Bohdana Ihora Antonycza w Legnicy, a w 2010 roku rozpoczął studia na Uniwersytecie Zielonogórskim na wydziale artystycznym na kierunku jazz i muzyka estradowa.

Kariera

Pod koniec 2011 roku ze swoim kuzynem Adamem Horoszczakiem wziął udział w precastingu do 3. edycji programu talent show Must Be the Music. Tylko muzyka, który przeszedł pomyślnie i zakwalifikował się do następnego etapu. Herbut spontanicznie zaprosił do współpracy kilku innych muzyków i założył zespół LemON, z którym brał udział w dalszych etapach show. Grupie udało się dojść do finału, w którym ostatecznie zdobyli główną nagrodę.

27 listopada 2012 wraz z zespołem wydał album zatytułowany LemON, na który współtworzył większość kompozycji. Wydawnictwo dotarło do 9. miejsca listy najlepiej sprzedających się albumów w Polsce – OLiS. Ponadto płycie przyznano certyfikat platynowej za sprzedaż w nakładzie przekraczającym 30 tysięcy sztuk.

Pod koniec 2013 roku producenci filmu Wkręceni zaprosili go do nagrania piosenki promującej produkcję. W wyniku współpracy Herbuta (tekst i muzyka) z Anią Dąbrowską (muzyka), Małgorzatą Dacko (tekst), Aleksandrem Świerkotem (muzyka) i Jakubem Galińskim (muzyka) powstał utwór „Wkręceni – Nie ufaj mi”. 20 grudnia 2013 kompozycja została wydana również jako singel i stała się przebojem. Utwór był notowany na 2. miejscu listy AirPlay, najczęściej granych utworów w polskich rozgłośniach radiowych oraz na wielu radiowych listach przebojów m.in. na 1. miejscu na liście w radiach RMF, ESKA czy Radiu Szczecin.

7 czerwca 2014 wystąpił w koncercie SuperJedynki, odbywającym się w ramach 51. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu, gdzie zaśpiewał singel „Wkręceni – Nie ufaj mi”. Podczas koncertu został nagrodzony SuperJedynką w kategorii SuperArtysta.

Pod koniec 2014 roku ukazał się drugi album jego zespołu, zatytułowany Scarlett. Płyta znalazła się na 1. miejscu na polskiej liście sprzedaży i uzyskała status platynowej. Rok później premierę miał świąteczny album formacji LemON – Etiuda zimowa, notowany na 7. pozycji listy OLiS.

Oryginalny występ

Edycja trzecia

LemON - Napraw Official Music Video04:06

LemON - Napraw Official Music Video

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki