FANDOM

Aleksandra Gintrowska występująca także pod pseudonimem O.L.A. (ur. 28 marca 1991 roku w Szczecinku) – polska piosenkarka i aktorka.

Biografia

Pochodzi z rodziny o muzycznych tradycjach. Jest bratanicą kompozytora Przemysława Gintrowskiego. Jeden z dziadków śpiewał w chórze, drugi grał na skrzypcach. Jej matka była piosenkarką, a siostra gra na wiolonczeli. Naukę pobierała w szkołach w Szczecinku. W czasie nauki w szkole podstawowej uczyła się gry na pianinie. Potem uczyła się w Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym oraz na Wydziale Śpiewu Operowego Szkoły Muzycznej II st. im. Oskara Kolberga. Po zakończeniu nauki wyjechała do Warszawy, gdzie zdała maturę międzynarodową, po czym wyjechała do Londynu, gdzie uczęszczała na studia na Wydziale Dramatycznym i Wydziale Śpiewu Operowego Uniwersytetu w Kingston. Udzielała się wówczas w chórze i spektaklach akademickich. W tym czasie występowała w musicalach, takich jak This Is Musical, Gems from the Shows czy Cell Block Tango, wystawianych na deskach londyńskich teatrów.

W 2011 roku zagrała postać Moniki w filmie W imieniu diabła w reżyserii Barbary Sass. Aleksandra Gintrowska podczas prób do występu w krajowych eliminacjach eurowizyjnych, marzec 2016 W 2015 roku wydała singiel „Missing”, do którego muzykę skomponował Robert Janson. Utwór został wykorzystany jako motyw muzyczny programu Must Be the Music. Tylko muzyka emitowanego w telewizji Polsat. W 2016 roku piosenkarka zakwalifikowała się z utworem do finału krajowych eliminacji eurowizyjnych. 5 marca zajęła przedostatnie, ósme miejsce w finale selekcji. Strój syreny, w którym wystąpiła w eliminacjach, stał się tematem ogólnopolskich publikacji medialnych. W 2017 roku klip do piosenki „Missing”, wykorzystanej w ścieżce dźwiękowej do filmu Słaba płeć? w reżyserii Krzysztofa Langa, został wyróżniony antynagrodą Węża w kategorii „Najgorszy teledysk okołofilmowy”. W sierpniu 2016 roku wydała nowy singiel – „Best That I’ve Felt”, który został wyprodukowany przez amerykańskiego producenta muzycznego, Ryana Teddera. W 2017 roku premierę miał film Gwiazdy Jana Kidawy-Błońskiego, w którym zagrała rolę Joli.

W programie

Odcinek pierwszy

Występ Aleksandry Gintrowskiej w pierwszym odcinku
Występ Występujący jako Piosenka Punktacja Łącznie Miejsce
Paweł Królikowski Katarzyna Skrzynecka Bartłomiej Kasprzykowski Małgorzata Walewska Bonus (Uczestnicy)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki